باکت

باکت بیل مکانیکی

شماره های تماس

باکت بیل مکانیکی

باکت بیل مکانیکی

باکت بیل مکانیکی یکی دیگر از اجزای زیربندی بیل محسوب می شود که بصورت مستقیم در بارگیری نقش دارد.باکت بیل مکانیکی در واقع یک کانتینر یا نگهدارنده می باشد که بر حسب توان بارگیری در سایز های مختلفی تولید می شود.باکت بیل مکانیکی در هر بار عملکردی که دارد میزان مشخصی بار را از روی سطح برداشته به داخل تراک و یا به نقطه ای دیگر انتقال می دهد.

باکت بیل مکانیکی
باکت بیل مکانیکی

باکت ها در بیل های مکانیکی و لودرها نقش اصلی و محوری را بازی می کنند که بر روی بازوی بیل مکانیکی و لودر نصب می شوند خود باکت_بیل مکانیکی دارای اجزای مختلفی می باشد.

باکت_بیل مکانیکی در بالا از طریق اهرم جک هدایت شده و در پایین و در نقطه حمله به زمین دارای ناخن بیل مکانیکی است بدین صورت که ناخن و کلنگ از طریق پیچ و مهره به باکت اتصال پیدا می کنند.

کوماتسو یدک (یدک ماشین) سازنده انواع باکت_بیل مکانیکی کوماتسو، کاترپیلار، ولوو، هیتاچی، نیوهلند، باکت بیل مکانیکی هیوندا و کلیه ماشین آلات چینی در ایران می باشد.

باکت بیل مکانیکی تشکیل شده از دم تیغ ، ناخن ،کلنگ ، براکت ، بوش و ورق های آلیاژی که با جوش به یکدیگر متصل میگردند و باکت_بیل مکانیکی و لودر را تشکیل می دهند.

ساز و کار باکت بیل مکانیکی و باکت لودر یکسان بوده و هر دو با بکار گیری ناخن در کندن سطوح و بارگیری نقش دارند.

اما از آنجایی که دامنه حرکت باکت بیل مکانیکی بیشتر بوده و از طرفی جهت کنترل باکت بیل

با باکت لودر تفاوت دارد از نظر سایز باکت بیل مکانیکی کوچکتر از باکت لودر می باشد.

باکت ها در عرض های 60 ،80 ، 100 ،110 که بیشترین میزان مصرف باکت را در بیل مکانیکی داشته ، این باکتهای بیل مانیکی بر اساس تناژ و اندازه دستگاه ، طراحی و سپس تولید می گردد.

کوماتسو یدک ساخت و فروش،خرید و قیمت انواع باکت ماشین آلات راهسازی

شکل و  سایز باکت_بیل مکانیکی با برند های مختلف و با کد های مختلف نیزیکدیگر تفاوت دارد.باکت_بیل مکانیکی اغلب ظرفیت بارگیری بین 0.1 الی 0.8 متر مکعب بر حسب نوع و توان ماشین را داشته و وزنی بالغ بر 80 کیلوگرم بدون اتصالات دارد انتخاب باکت بیل مکانیکی بر حسب نوع کاربری و نوع ماشین با قطر پین ها و حدفاصل اتصال مختلف اغلب بر واحد اینچ صورت می پذیرد.ضخامت ورق فولادی بکار رفته در تولید باکت بیل مکانیکی بر حسب نوع سطح خاکی و یا سنگ لاخی انتخاب می شود و اغلب از متریال های MN400 و Q345 در تولید باکت بیل مکانیکی استفاده میشود.

انواع باکت:


SKELETON BUCKET (باکت_سرندی):

این باکت_بیل مکانیکی برای انتخاب اولیه مواد جهت انواع مختلف پاکسازی زمین و جداسازی اولیه بعد از فرایند تخریب مورد استفاده قرار می گیرد.فاصله بین مشبک ها بسته به نیاز مشتری قابل تغییر است. .این نوع باکت_بیل مکانیکی ایده آل برای جدا کردن خاک درشت از ذرات ریز است

 

DITCHING CLEANING BUCKET (باکت_لایروبی ):

باکت لایروبی برای پاک کردن، بازسازی و ایجاد سدهای خاکی طراحی شده و بطور خاص برای زمین هایکشاورزی، لایروبی کانال های زهکشی آب و رودخانه ها، تریم و همچنین برای نگهداری سدهای خاکی و شانه راه مورد استفاده قرار می گیرد.

 

RIPPER BUCKET (باکت_گرازی) :

این نوع از باکت برای کاربرد های سنگین جهت کار استخراج در معادن، خاک های سخت و متراکم شده استفاده می شود و به کاربر اجازه حرکت دادن و جا به جایی بلوک های سنگی را زمانی که از سطح سخت جدا می شوند را می دهد.شکل ساختاری آن به کاربرد بیشتر آن در مواد مقاوم و ساینده و جاهای که تمرکز نیروی نفوذی بر روی ناخن هاست ، کمک می کند.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:  باکت بیل مکانیکی ولوو 240

 

TRAPEZOIDAL BUCKET ( باکت_ذوزنقه ای ):

این باکت برای ایجاد و یا پاک کردن کانال ها با بازدهی بالا مورد استفاده قرار می گیرد.طراحی خاص آن برای ایجاد لبه های کانال به طور کامل و قابلیت تولید آن در اندازه های مختلف باعث شده است تا این محصول، وسیله ای مناسب جهت این نوع کار باشد.

 

STANDARD BUCKET (باکت_خاکبرداری) :

این باکت برای بارگیری و حفاری در زمین های با مقاومت کم و متوسط مثل خاک های لومی ، ماسه های سست، شن و رس خشک طراحی شده است بسته به نیاز کاربر قابلیت تولید این باکت با اندازه های ۴۰ سانتی متر ، ۵۰ سانتی متر ، ۶۰ سانتی متر و … وجود دارد.ازدیگر کاربردهای این باکت می توان در خطوط گاز رسانی، مخابرات ، آبرسانی و ساختمانی نام برد .

 

QUARRY ROCK BUCKET (باکت_سنگ معدنی) :

بسته به نیاز کاربر این محصول می تواند در دو نوع باکت تقویت شده و باکت HDV (دارای قابلیت کار در محیط های دارای سایش بالا و استخراج مستقیم از معادن و خاک برداری خاک های سخت و سنگی ) تولید گردد.یکی از مهمترین عوامل در کارایی باکتها مخصوصا این نوع باکت انتخاب صحیح ناخن است

باکت_بیل مکانیکی حرکت سه بعدی در تمام جهات را دارد تا قابلیت حفاری را به میزان حداکثری داشته باشد. اما حرکت های وضعی و انتقالی باکت_بیل مکانیکی از 3 حرکت در ماشین آلات تامین می شود.با توجه به اتصال باکت_بیل بر روی دکل و بوم و اتصال آن بر روی جک هیدرولیک داخلی دکل این حرکت در تمام جهات بوجود می آید.

حرکت وضعی یا زاویه ای باکت_بیل مکانیکی از باز و بسته شدن جک هیدرولیک نشات می گیرد.حال آنکه حرکت انتقالی باکت_بیل مکانیکی در یک صفحه با حرکت بوم و دکل و حرکت چرخشی انتقالی آن با گردش بدنه اصلی بیل مکانیکی در جهات مختلف شکل می گیرد و بدین جهت حرکت در هر زاویه ای و به هر میزان در سه بعد در محدود ابعاد تعریف شده برای بیل مکانیکی برای باکت_بیل میسر می شود.

 

کوماتسو یدک ساخت و فروش،خرید و قیمت انواع باکت بیل مکانیکی ماشین آلات راهسازی

باکت_بیل مکانیکی محیط های سنگ لاخی:

باکت_بیل مکانیکی محیط های سنگ لاخی که در واقع یکی از سخت ترین شرایط کاری برای بیل های مکانیکی می باشد.در این شرایط کاری اغلب از یکی از آلیاژ های فولادی Q345B دارای عنصر فلزی برون و یا از متریال NM400 در تولید باکت_بیل استفاده می شود.استفاده از یک پلیت حفاظتی در کف و پلیت های جانبی و نگهدارنده ناخن بیل در این کاربری به افزایش طول عمر باکت کمک می کند.

باکت_بیل مکانیکی با کاربری سنگین:

باکت_بیل مکانیکی با کاربری سنگین Heavy Duty Bucket که اغلب یا از متریال Q345B در تولید این باکت استفاده می شود و یا بصورت ترکیبی Q345B+Q460 که در مورد اول برای بارگیری در محیط های خاکی و یا ترکیبی خاک و سنگ و در مورد دوم برای حفاری در محیط های سنگی و گرانیتی استفاده می شود.

باکت_بیل مکانیکی استاندارد:

باکت_بیل مکانیکی استاندارد برای خاکبرداری های عادی که از متریال Q345B برون دار و از ورق فولادی با ضخامت متوسط در تولید این باکت_بیل مکانیکی استفاده می شود و برای محیط های گلی، خاک رس و شنی مناسب می باشد.

کوماتسو یدک ساخت و فروش،خرید و قیمت انواع باکت_بیل مکانیکی ماشین آلات راهسازی

‫5/5 ‏‫(2 نظر)‬
‫5/5 ‏‫(2 نظر)‬

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: محتوا محافظت شده است!!