باکت

انواع باکت بیل مکانیکی

شماره های تماس

انواع باکت بیل مکانیکی

انواع باکت بیل مکانیکی

باکت بیل مکانیکی، یکی از ابزارهای مهم در صنعت ساخت و ساز، معدن، و کشاورزی است که برای حفاری و کنده‌کاری در سطح زمین مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع مختلفی از باکت‌های بیل مکانیکی وجود دارند که بر اساس نیاز و کاربرد متفاوتی دارند. برخی از انواع معروف باکت‌های بیل مکانیکی عبارتند از:

1. باکت های عمومی بیل مکانیکی (General Purpose Buckets): این باکت‌ها برای استفاده عمومی در حفاری و جمع‌آوری خاک، شن، ماسه و سایر مصالح مناسب هستند. طراحی آنها به صورت وسیع و گسترده بوده و قابلیت حمل بار بزرگ را دارند.

2. باکت‌های شوف (Shovel Buckets): این باکت‌ها برای حفاری و جمع‌آوری مصالح سبک مانند خاک، خاکریزی و سایر مصالح نرم مناسب هستند. طراحی آنها برای افزایش قدرت حفاری و کاهش مقاومت در مصالح سبک و نرم بهینه شده است.

 

5. باکت‌های سنگ‌کوب (Rock Buckets): این باکت‌ها برای حفاری و جمع‌آوری سنگ‌ها و مصالح سخت استفاده می‌شوند. طراحی آنها مقاوم و مستحکم است تا بتوانند در مواجهه با سختی و مقاومت بالای سنگ‌ها به خوبی عمل کنند.

6. باکت‌های ضربه‌ای (Impact Buckets): این باکت‌ها برای خرد کردن سنگ‌ها و مصالح سخت مانند بتن، آسفالت و سنگ‌های طبیعی استفاده می‌شوند. طراحی آنها به گونه‌ای است که امکان استفاده از نوارهای ضربه‌ای و مکانیزم‌های خردکننده را فراهم می‌کند.

این تنها چند نمونه از انواع باکت‌های بیل مکانیکی هستند و هر کدام از آنها برای نیازها و کاربردهای خاصی طراحی شده‌اند. انتخاب باکت مناسب بستگی به نوع کاری که قصد دارید انجام دهید دارد. قبل از خرید باکت بیل مکانیکی، بهتر است با شرکت یا نماینده کوماتسو یدک مشورت کرده و نیازها و شرایط کاری خود را مطرح کنید.

انواع باکت بیل مکانیکی
انواع باکت بیل مکانیکی

باکت‌های بیل مکانیکی شامل انواع متنوعی هستند که برای نیازهای خاص در صنایع مختلف طراحی شده‌اند. در ادامه، به برخی از انواع دیگر باکت‌های بیل مکانیکی اشاره می‌کنم:

3. باکت‌های بیل مکانیکی سنگ‌کن (Rock Buckets): این باکت‌ها برای حفاری و جمع‌آوری سنگ‌ها و مصالح سخت مورد استفاده قرار می‌گیرند. طراحی آنها مقاوم و مستحکم است تا بتوانند در مواجهه با سختی و مقاومت بالای سنگ‌ها به خوبی عمل کنند.

4. باکت‌های بیل مکانیکی عمقی (Digging Buckets): این باکت‌ها برای حفاری چاه‌ها، خنده‌ها و سایر کارهای عمقی استفاده می‌شوند. طراحی آنها به گونه‌ای است که امکان حفاری عمقی و دقیق را فراهم می‌کند.

5. باکت‌های سرنشینی (Grapple Buckets): این باکت‌ها برای جمع‌آوری و حمل موادی مانند چوب، شاخه‌ها، سنگ‌ها و مصالح سبک دیگر استفاده می‌شوند. طراحی آنها شامل دستگاه‌های گره‌گیر است که امکان گرفتن و نگهداشتن مواد را فراهم می‌کند.

همچنین، برای هر نوع باکت، می‌توان تنوعی در اندازه‌ها و ظرفیت‌ها داشت. این باکت‌ها برای ماشینهای بیل مکانیکی با انواع اندازه‌ها و قدرت‌ها قابل استفاده هستند. قبل از خرید باکت بیل مکانیکی، بهتر است با تولیدکننده کوماتسو یدک تماس بگیرید و نیازها و شرایط کاری خود را مطرح کنید تا بهترین باکت برای شما را پیدا کنند.

نمونه های دیگر انواع باکت بیل مکانیکی:

به طور کلی انواع مختلفی تجهیزات معدنی از جمله باکت برای فعالیت های معدنی و راهسازی و .. مورد استفاده قرار میگیرد ، که بر اساس مکانی که از آنها استفاده میشود و نوع عملکرد و کاربری آنها به دسته های زیر تقسیم بندی میشوند:

باکت حفاری :
این نوع پاکت بیل مکانیکی و لودر که جز پرکاربردترین نوع باکت ها میباشد دارای ناخن های تیزی بوده که مناسب خاکبرداری از خاک سطحی میباشد.

باکت راک :
پاکت های راک شبیه باکت های حفاری هستند و دارای ناخن های تیز و بلند میباشند با این تفاوت که نسبت به آن قوی تر بوده و قدرت بیشتری برای شکستن صخره سنگ بدون آسیب به دستگاه را دارا میباشد.

باکت وی شکل V :
این نوع باکت مناسب حفاری سنگ های v شکل به منظور نصب کابل ها و لوله هایی است که باید در عمق کم نصب شوند.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:  باکت بیل مکانیکی کوماتسو 220

باکت ریدل:
این نوع باکت از صفحات فلزی سنگین ساخته شده که دارای شکاف هایی میباشد که برای جدا کردن خاک درشت از ذرات ریز مناسب میباشد.

باکت تمیز کننده:
این نوع باکت ناخن ندارد اما ظرفیت آنها نسبت به سایر باکت ها بیشتر بوده که مناسب پاشیدن خاک و مواد نرم بوده و برای تراز کردن سطوح ناهموار مناسب میباشد.

باکت سرندی:
از باکت سرندی بیل مکانیکی برای انتخاب اولیه مواد جهت پاکسازی زمین و جدانمودن خاک درشت از ذرات ریز بعد از تخریب استفاده میشود.فاصله بین صفحات مشبک سرند هیدرولیکی بیل مکانیکی بر اساس نیاز کاربر قابل تغییر میباشد.

باکت لایروبی:
از پاکت لایروبی بیل مکانیکی برای ایجاد سدهای خاکی و بازسازی و پاکسازی آنها،زمین های کشاورزی،لایروبی کانال ها و زه کشی آب رودخانه ها استفاده میشود.

باکت گرازی:
از باکت گرازی بیل مکانیکی برای کاربردهای سنگین از جمله استخراج در معادن و حفاری در خاک های سخت و متراکم استفاده میشود.این نوع باکت این امکان را به اپراتور میدهد که بلوک های سنگی را که هنگام جدا شدن از سطح سخت جدا میشود را جابه جا کند.شکل باکت گرازی موجب کارایی بیشتر آن شده و در جاهایی که بیشترین نیروی نفوذی روی ناخن های باکت میباشد کمک کننده میباشد.

باکت ذوزنقه ای:
از باکت ذوزنقه ای به منظور ایجاد کانال و یا پاک کردن آنها استفاده میشود چرا که طراحی این نوع باکت برای ایجاد لبه های کانال مناسب میباشد.این نوع باکت قابل تولید در ابعاد و اندازه های مختلف میباشد.

باکت خاکبرداری:
از باکت خاکبرداری برای حفاری در زمین هایی با مقاومت کم تا متوسط مانند خاک های لومی و ماسه های سست و شن و رس خشک استفاده میشود.همچنین از آن برای استفاده در خطوط گاز رسانی،مخابرات و آبرسانی نیز اسفاده میشود.

باکت سنگ معدنی:
این نوع باکت بر اساس نیاز کاربر میتواند در دو نوع تقویت شده و اچ دی وی (در محیط هایی استفاده میشود که درای سایش بالا هستند و یا استخراج از معادن و خاکبرداری از خاک های سخت و سنگی استفاده میشود)تولید شود.نکته مهم در خرید این نوع باکت انتخاب مناسب ناخن های آن است.

باکت صخره ای:از حالت خمیده این نوع باکت به منظور جابه جایی و بارگیری تخته سنگ ها استفاده میشود.در ساخت این باکت ها از الیاژهای ضدسایش استفاده شده که مناسب استفاده در شرایط کاری سخت میباشد.

باكت دو طرفه (clam shell):
این نوع باکت در واقع به صورت دو عدد باکت موازی میباشد که توسط تعدادی جک یا بازوی مکانیکی باز و بسته میشوند.

کوماتسو یدک فروش انواع باکت بیل مکانیکی و لودر

‫5/5 ‫(1 نظر)
‫5/5 ‫(1 نظر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: محتوا محافظت شده است!!